ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTEL 
Impresszum: 
Szolgáltató (Eladó, Vállalkozás) adatai 
Név: Varga-Nyitrai Melinda e.v. 
Székhely: 9600 SÁRVÁR HUNYADI 12 B 4.EM 4 A. 
Levelezési cím: 9600 Sárvár Batthyány utca 33 fsz./2 
Nyilvántartásba vevő hatóság: NAV 
Nyilvántartási szám: 58496176 
Adószám: 48208921-1-38 
Képviselő: VARGA-NYITRAI MELINDA 
Telefonszám: +36301400788 
E-mail: pixelspolo@gmail.com 
Honlap: https://www.pixelspolo.hu 
Bankszámlaszám: HU17 1040 4735 5052 7085 5474 1009 
Tárhelyszolgáltató adatai 
Név: Hostinger International Ltd. 
Székhely: 61 Lordou Vironos st., 6023 Larnaca, Cyprus 
Elérhetőség: compliance@hostinger.com 
Weboldal: https://www.hostinger.com/ 
Fogalmak 
Áru: a Honlap kínálatában szereplő, a Honlapon értékesítésre szánt: 
ingó dolog, ideértve a tartályban, palackban vagy egyéb módon korlátozott mennyiségben vagy 
meghatározott űrtartalommal kiszerelt víz, gáz és villamos energia, valamint 
ingó dolog, amely digitális tartalmat vagy digitális szolgáltatást foglal magában vagy azzal össze van 
kapcsolva, olyan módon, hogy az érintett digitális tartalom vagy digitális szolgáltatás hiányában az áru nem 
tudná betölteni funkcióit (a továbbiakban: a digitális elemeket tartalmazó áru) 
Digitális elemeket tartalmazó áru: ingó dolog, amely digitális tartalmat vagy digitális szolgáltatást foglal 
magában, 
vagy azzal össze van kapcsolva, olyan módon, hogy az érintett digitális tartalom vagy digitális szolgáltatás 
hiányában az áru nem tudná betölteni funkcióit 
Digitális tartalom: digitális formában előállított vagy szolgáltatott adat 
Felek: Eladó és Vevő együttesen 
Fogyasztó: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy 
Fogyasztói szerződés: olyan szerződés, melynek egyik alanya fogyasztónak minősül 
Funkcionalitás: a digitális elemeket tartalmazó áru, a digitális tartalom vagy a digitális szolgáltatás azon 
képessége, 
hogy a céljának megfelelő funkciókat betöltse 
Gyártó: az Áru előállítója, importált Áru esetén az Árut az Európai Unió területére behozó importőr, valamint 
bármely 
olyan személy, aki vagy amely az Árun nevének, védjegyének vagy egyéb megkülönböztető jelzésének 
feltüntetésével önmagát gyártóként tünteti fel 
Interoperabilitás: a digitális elemeket tartalmazó áru, a digitális tartalom vagy a digitális szolgáltatás azon 
képessége, hogy együtt tudjon működni olyan hardverrel és szoftverrel, amely eltér attól, amellyel az azonos 
típusú 
árukat, digitális tartalmat vagy digitális szolgáltatásokat általában együtt használják 
Kompatibilitás: a digitális elemeket tartalmazó áru, a digitális tartalom vagy a digitális szolgáltatás azon 
képessége, 
hogy – átalakítás szükségessége nélkül – együtt tudjon működni olyan hardverrel vagy szoftverrel, amellyel az 
azonos 
típusú árukat, digitális tartalmat vagy digitális szolgáltatásokat általában együtt használják 
Honlap: a jelen weboldal, amely a szerződés megkötésére szolgál 
Szerződés: Eladó és Vevő között a Honlap és elektronikus levelezés igénybevételével létrejövő adásvételi 
szerződés 
Tartós adathordozó: bármely olyan eszköz, amely lehetővé teszi a fogyasztó vagy a vállalkozás számára a 
személyesen neki címzett adatoknak a jövőben is hozzáférhető módon és az adat céljának megfelelő ideig 
történő 
tárolását, valamint a tárolt adatok változatlan formában történő megjelenítését 
Távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszköz: olyan eszköz, amely alkalmas a felek távollétében – 
szerződés megkötése érdekében – szerződési nyilatkozat megtételére. Ilyen eszköz különösen a címzett vagy 
a 
címzés nélküli nyomtatvány, a szabványlevél, a sajtótermékben közzétett hirdetés megrendelőlappal, a 
katalógus, a 
telefon, a telefax és az internetes hozzáférést biztosító eszköz 
Távollévők között kötött szerződés: olyan fogyasztói szerződés, amelyet a szerződés szerinti Áru vagy 
szolgáltatás 
nyújtására szervezett távértékesítési rendszer keretében a felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül úgy kötnek 
meg, 
hogy a szerződés megkötése érdekében a szerződő felek kizárólag távollévők közötti kommunikációt 
lehetővé tévő 
eszközt alkalmaznak 
Vállalkozás: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében eljáró személy 
Vevő/Ön: a Honlapon keresztül vételi ajánlatot tevő szerződést kötő személy 
Jótállás: A fogyasztó és a vállalkozás között kötött szerződések esetén (a továbbiakban: fogyasztói 
szerződés) a 
Polgári Törvénykönyv szerinti, 
1. a szerződés teljesítéséért vállalt jótállás, amelyet a vállalkozás a szerződés megfelelő 
teljesítéséért a 
jogszabályi kötelezettségén túlmenően vagy annak hiányában önként vállal, valamint 
2. a jogszabályon alapuló kötelező jótállás 
Vételár: az Áruért, valamint a digitális tartalom szolgáltatásáért fizetendő ellenszolgáltatás 
 
Vonatkozó jogszabályok 
A Szerződésre a magyar jog előírásai az irányadóak, és különösen az alábbi jogszabályok vonatkoznak: 
• 1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről 
• 2001. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal 
összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről 
• 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről 
• 151/2003. (IX.22.) kormányrendelet a tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról 
• 10/2024. (VI.28.) IM rendelet a kötelező jótállás alá tartozó tartós fogyasztási cikkek körének 
meghatározásáról 
• 45/2014. (II.26.) kormányrendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól 
• 19/2014. (IV.29.) NGM rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra 
vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól 
• 1999. évi LXXVI. törvény a szerzői jogról 
• 2011. évi CXII. törvény az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról 
• AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2018/302 RENDELETE (2018. február 28.) a belső piacon belül a 
vevő állampolgársága, lakóhelye vagy letelepedési helye alapján történő indokolatlan területi alapú 
tartalomkorlátozással és a megkülönböztetés egyéb formáival szembeni fellépésről, valamint a 
2006/2004/EK és az (EU) 2017/2394 rendelet, továbbá a 2009/22/EK irányelv módosításáról 
• AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2016/679 RENDELETE (2016. április 27.) a természetes 
személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad 
áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet) 
• A fogyasztó és vállalkozás közötti, az áruk adásvételére, valamint a digitális tartalom szolgáltatására és 
digitális szolgáltatások nyújtására irányuló szerződések részletes szabályairól szóló 373/2021. (VI. 30.) Korm. 
rendelet 
Az ÁSZF hatálya, elfogadása 
A közöttünk létrejövő szerződés tartalmát – a vonatkozó kötelező érvényű jogszabályok rendelkezései mellett – a jelen 
Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) határozzák meg. Ennek megfelelően tartalmazza a jelen ÁSZF 
az Önt és bennünket illető jogokat és kötelezettségeket, a szerződés létrejöttének feltételeit, a teljesítési határidőket, 
a szállítási és fizetési feltételeket, a felelősségi szabályokat, valamint az elállási jog gyakorlásának feltételeit. 
A Honlap használatához szükséges azon technikai tájékoztatást, melyet jelen ÁSZF nem tartalmaz, a Honlapon 
elérhető egyéb tájékoztatások nyújtják. 
Ön a megrendelése véglegesítése előtt köteles megismerni a jelen ÁSZF rendelkezéseit. 
A szerződés nyelve, a szerződés formája 
A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó szerződések nyelve a magyar nyelv. 
A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó szerződések nem minősülnek írásba foglalt szerződéseknek, azokat az Eladó nem 
iktatja. 
Árak 
Az árak Ft-ban értendők. Az Eladó alanyi adómentes ÁFA értékesítés szempontjából, így az áraknak ÁFA tartalma 
nincs. Az árak tájékoztató jellegűek. Nem zárható ki annak a lehetősége, hogy üzletpolitikai okból az Eladó az árakat 
módosítsa. Az árak módosítása nem terjed ki a már megkötött szerződésekre. Amennyiben Eladó az árat hibásan 
tüntette fel, a már megkötött szerződések esetében az ÁSZF „Eljárás hibás ár” pontja alapján jár el. 
Az árak Ft-ban értendők. Az áruházban megjelenített bruttó árak 0%-os ÁFA tartalommal rendelkeznek. Az árak 
tájékoztató jellegűek. Nem zárható ki annak a lehetősége, hogy üzletpolitikai okból az Eladó az árakat módosítsa. Az 
árak módosítása nem terjed ki a már megkötött szerződésekre. Amennyiben Eladó az árat hibásan tüntette fel, a már 
megkötött szerződések esetében az ÁSZF „Eljárás hibás ár” pontja alapján jár el. 
Eljárás hibás ár esetén 
Nyilvánvalóan hibásan feltüntetett árnak minősül: 
• 0 Ft-os ár, 
• kedvezménnyel csökkentett, de az eredeti ár mellett szereplő kedvezményszázalékhoz képest tévesen 
számított ár (pl.: az 1000 Ft-os Áru esetén a 20 %-os kedvezmény feltüntetése mellett a helyes 800 Ft helyett 
a hibás számítás alapján, nem a százalékos mértéknek megfelelően csökkentett, helytelenül 500 Ft-ért 
kínált Áru). 
Hibás ár feltüntetése esetén Eladó felajánlja az Áru valós áron történő megvásárlásának lehetőségét, mely információ 
birtokában a Vásárló eldöntheti, hogy megrendeli valós áron az Árut vagy nem él ezzel a lehetőséggel, amely esetben 
a Felek között nem jön létre szerződés. 
Panaszügyintézés és jogérvényesítési lehetőségek 
A fogyasztó az Árukkal kapcsolatos kellékszavatossági, termékszavatossági, jótállási igényt vagy az Eladó, vagy az 
Eladó érdekében vagy javára eljáró személynek az áru fogyasztók részére történő forgalmazásával, értékesítésével 
közvetlen kapcsolatban álló magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozó, egyéni jog- vagy 
érdeksérelem megszüntetésére irányuló kifogását (az Fgytv. szerinti fogyasztói panaszt) az alábbi elérhetőségeken és 
módokon terjesztheti elő: 
• Írásban az alábbi internetes oldalon keresztül: https://www.pixelspolo.hu 
• Írásban az alábbi email címen keresztül: pixelspolo@gmail.com 
• Írásban postai úton: 9600 Sárvár Hunyadi 12 B 4.em 4 a. 
A fogyasztó kellékszavatossági, termékszavatossági vagy jótállási igényét az Eladó nem az Fgytv. fogyasztói panasz 
kezelésére vonatkozó szabályai, hanem külön jogszabályok szerint köteles intézni. 
A fogyasztó az Fgytv. szerinti panaszát, mely a vállalkozásnak, illetve a vállalkozás érdekében vagy javára eljáró 
személynek az áru fogyasztók részére történő forgalmazásával, illetve értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló 
magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozó egyéni jog- vagy érdeksérelem megszüntetésére 
irányuló kifogása, – a kellékszavatossági, termékszavatossági vagy jótállási igény kivételével – szóban vagy írásban 
közölheti a vállalkozással. 
A szóbeli panaszt a vállalkozás köteles azonnal megvizsgálni, és szükség szerint orvosolni. Ha a fogyasztó a 
panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a vállalkozás a panaszról és az 
azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy másolati példányát 
személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a fogyasztónak átadni, telefonon vagy egyéb elektronikus 
hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a fogyasztónak legkésőbb 30 napon belül – az 
írásbeli panaszra adott válaszra vonatkozó előírásoknak megfelelően – az érdemi válasszal egyidejűleg megküldeni. 
A panaszról felvett jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az alábbiakat: 
a. a fogyasztó neve, lakcíme, 
b. a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja, 
c. a fogyasztó panaszának részletes leírása, a fogyasztó által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb 
bizonyítékok jegyzéke, 
d. a vállalkozás nyilatkozata a fogyasztó panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz 
azonnali kivizsgálása lehetséges, 
e. a jegyzőkönyvet felvevő személy és – telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás 
felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével – a fogyasztó aláírása, 
f. a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje, 
g. telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a 
panasz egyedi azonosítószáma. 
Az írásbeli panaszt a vállalkozás – ha az Európai Unió közvetlenül alkalmazandó jogi aktusa eltérően nem 
rendelkezik – a beérkezését követően harminc napon belül köteles írásban érdemben igazolható módon 
megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. A panaszt elutasító álláspontját a vállalkozás indokolni köteles. A 
panasz elutasítása esetén a vállalkozás köteles a fogyasztót írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával – annak 
jellege szerint – mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell 
továbbá az illetékes hatóság, illetve a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület 
székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. Az Eladó nem tett általános alávetési 
nyilatkozatot. 
Amennyiben az Eladó és a fogyasztó között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a tárgyalások során nem 
rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a fogyasztó számára: 
Fogyasztóvédelmi eljárás 
Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál lehetséges. Amennyiben a fogyasztó fogyasztói jogainak megsértését 
észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását 
követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatokat 
a fogyasztó lakóhelye szerint illetékes fővárosi és vármegyei kormányhivatalok látják el, ezek elérhetősége itt 
található: 
Budapest Főváros Kormányhivatala 
Fogyasztóvédelmi Főosztály 
Cím: 1117 Budapest, Prielle Kornélia utca 4/b. 
Levelezési cím: 6001 Kecskemét, Pf. 189. 
E-mail: fogyasztovedelem@bfkh.gov.hu 
Telefonszám: (1) 450-2598 
Honlap: 
https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/buda
pest/megy e/szervezet/fogyasztovedelmi-foosztaly 
Illetékesség: Budapest főváros területe 
 
Pest Vármegyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi 
Főosztály 
Cím: 1072 Budapest, Nagy Diófa u.10-12. 
Levelezési cím: 6001 Kecskemét, Pf. 189. 
E-mail: fogyved@pest.gov.hu 
Telefonszám: 06 1 459 4843 
Honlap: 
https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/pest/
megye/sze rvezet/fogyasztovedelmi-foosztaly 
Illetékesség: Pest Vármegye 
 
Bács-Kiskun Vármegyei Kormányhivatal 
Fogyasztóvédelmi Osztály 
Cím: 6000 Kecskemét, Szent István krt. 19/A. 
Levelezési cím: 6001 Kecskemét, Pf. 189. 
E-mail: fogyasztovedelem@bacs.gov.hu 
Telefonszám: 06 76 795 710 
Honlap: 
https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/bacs-
kiskun/me gye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-
engedelyezesi-esfogyasztovedelmi 
Illetékesség: Bács-Kiskun vármegye 
 
Baranya Vármegyei Kormányhivatal 
Fogyasztóvédelmi Osztály 
Cím: 7630 Pécs, Hengermalom u. 2. 
Levelezési cím: 7630 Pécs, Hengermalom u. 2. 
E-mail: fogyasztovedelem@baranya.gov.hu 
Telefonszám: 06 72 795 398 
Honlap: 
https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/baran
ya/megye/ szervezet/kozlekedesi-muszaki-
engedelyezesi-meresugyi-es 
Illetékesség: Baranya vármegye 
Békés Vármegyei Kormányhivatal 
Fogyasztóvédelmi Osztály 
Cím: 5600 Békéscsaba, József Attila u. 2-4. 
Levelezési cím: 5600 Békéscsaba, József Attila u. 2-4. 
E-mail: fogyved@bekes.gov.hu 
Telefonszám: +36 66 546 150 
Honlap: 
https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/bekes
/megye/sz ervezet/kozlekedesi-muszaki-
engedelyezesi-esfogyasztovedelmi 
Illetékesség: Békés vármegye 
 
Borsod-Abaúj- Zemplén Vármegyei Kormányhivatal 
Fogyasztóvédelmi Osztály 
Cím: 3527 Miskolc, József Attila u 20. 
E-mail: fogyasztovedelem@borsod.gov.hu 
Telefonszám: 06 46 795 779 
Honlap: 
https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/borso
d-abauj-ze mplen/megye/szervezet/kozlekedesi-
muszaki-engedelyezesimeresugyi 
Illetékesség: Borsod-Abaúj-Zemplén vármegye 
 
Csongrád-Csanád Vármegyei Kormányhivatal 
Fogyasztóvédelmi Osztály 
Cím: 6722 Szeged, Rákóczi tér 1. 
Levelezési cím: 6722 Szeged, Rákóczi tér 1. 
E-mail: fogyasztovedelem@csongrad.gov.hu 
Telefonszám: 06 62 680 532 
Honlap: 
https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/csong
rad-csana d/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-
engedelyezesimeresugyi-es 
Illetékesség: Csongrád-Csanád vármegye 
 
Fejér Vármegyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi 
Osztály 
Cím: 8000 Székesfehérvár, Honvéd utca 8. 
E-mail: fogyved@fejer.gov.hu 
Telefonszám: +36 22 501 751 
Honlap: 
https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/fejer/
megye/sze rvezet/kozlekedesi-muszaki-
engedelyezesi-meresugyi-es 
Illetékesség: Fejér vármegye 
Győr-Moson-Sopron Vármegyei Kormányhivatal 
Fogyasztóvédelmi Osztály 
Cím: 9022 Győr, Türr István utca. 7. 
E-mail: fogyasztovedelem@gyor.gov.hu 
Telefonszám: +36 96 795 950 
Honlap: 
https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/gyor-
moson-sop ron/megye/szervezet/kozlekedesi-
muszaki-engedelyezesimeresugyi-es 
Illetékesség: Győr-Moson-Sopron vármegye 
 
Hajdú-Bihar Vármegyei Kormányhivatal 
Fogyasztóvédelmi Osztály 
Cím: 4025 Debrecen, Széchenyi utca 46. 
Levelezési cím: 4025 Debrecen, Széchenyi utca 46. 
E-mail: fogyasztovedelem@hajdu.gov.hu 
Telefonszám: 06 52 533 924 
Fax: 06 52 504 105 
Honlap: 
https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/hajdu
-bihar/meg ye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-
engedelyezesi-meresugyi-es 
Illetékesség: Hajdú-Bihar vármegye 
Heves Vármegyei Kormányhivatal 
Fogyasztóvédelmi Osztály 
Cím: 3300 Eger, Kossuth L. u. 9. 
Levelezési cím: 3301 Eger, Pf. 216. 
E-mail: fogyved@heves.gov.hu 
Telefonszám: 06 (36) 515-469 Fax: 06 (36) 516-040 
Honlap: 
https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/heves
/megye/sz ervezet/kozlekedesi-muszaki-
engedelyezesi-esfogyasztovedelmi 
Illetékesség: Heves vármegye 
Jász-Nagykun-Szolnok Vármegyei Kormányhivatal 
Fogyasztóvédelmi Osztály 
Cím: 5000 Szolnok, Indóház u. 8. 
E-mail: jasz.fogyved@jasz.gov.hu 
Telefonszám: 56/795-165 
Honlap: 
https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/jasz-
nagykun-sz olnok/megye/szervezet/kozlekedesi-
muszaki-engedelyezesimeresugyi 
Illetékesség: Jász-Nagykun-Szolnok vármegye 
 
Komárom-Esztergom Vármegyei Kormányhivatal 
Fogyasztóvédelmi Osztály 
Cím: 2800 Tatabánya, Bárdos László utca 2. 
E-mail: fogyasztovedelem.meff@komarom.gov.hu 
Telefonszám: (34) 309-303 
Honlap: 
https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/koma
rom-eszter gom/megye/szervezet/kozlekedesi-
muszaki-engedelyezesi-es 
Illetékesség: Komárom-Esztergom vármegye 
 
Nógrád Vármegyei Kormányhivatal 
Fogyasztóvédelmi Osztály 
Cím: 3100 Salgótarján, Karancs út 54. 
E-mail: fogyved@nograd.gov.hu 
Telefonszám: 06 32 511 116 
Honlap: 
https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/nogra
d/megye/s zervezet/kozlekedesi-muszaki-
engedelyezesi-esfogyasztovedelmi 
Illetékesség: Nógrád vármegye 
 
Somogy Vármegyei Kormányhivatal 
Fogyasztóvédelmi Osztály 
Cím: 7400 Kaposvár, Vásártéri út 2. 
E-mail: fogyasztovedelem@somogy.gov.hu 
Telefonszám: 06 82 510 868 
Honlap: 
https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/somo
gy/megye/ szervezet/kozlekedesi-muszaki-
engedelyezesi-meresugyi-es 
Illetékesség: Somogy vármegye 
 
Szabolcs-Szatmár-Bereg Vármegyei 
Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Osztály 
Cím: 4400 Nyíregyháza, Hatzel tér 10. 
Levelezési cím: 4401 Nyíregyháza, Pf. 77. 
E-mail: fogyasztovedelem@szabolcs.gov.hu 
Telefonszám: 06 42 500 694 
Honlap: 
https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/szabo
lcs-szatm ar-bereg/megye/szervezet/kozlekedesi-
muszaki-engedelyezesies 
Illetékesség: Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegye 
Tolna Vármegyei Kormányhivatal 
Fogyasztóvédelmi Osztály 
Cím: 7100 Szekszárd, Kiskorzó tér 3. 
E-mail: fogyasztovedelem@tolna.gov.hu 
Telefonszám: (74) 795-384 
Honlap: 
https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/t
olna/megye/sz ervezet/kozlekedesi-muszaki-
engedelyezesi-meresugyi-es 
Illetékesség: Tolna vármegye 
 
Vas Vármegyei Kormányhivatal 
Fogyasztóvédelmi Osztály 
Cím: 9700 Szombathely, Wesselényi u. 7. 
Levelezési cím: 9702 Szombathely, Pf. 24. 
E-mail: fogyasztovedelem@vas.gov.hu 
Telefonszám: +36/70-705-1435 
Honlap: 
https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/
vas/megye/szer vezet/kozlekedesi-muszaki-
engedelyezesi-meresugyi-es 
Illetékesség: Vas vármegye 
 
Veszprém Vármegyei Kormányhivatal 
Fogyasztóvédelmi Osztály 
Cím: 8200 Veszprém, Kistó utca 1. 
Levelezési cím: 8200 Veszprém, Kistó utca 1. 
E-mail: fogyasztovedelem@veszprem.gov.hu 
Telefonszám: +36 88 550 510 
Honlap: 
https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/
veszprem/megy e/szervezet/kozlekedesi-
muszaki-engedelyezesi-esfogyasztovedelmi 
Illetékesség: Veszprém vármegye 
 
Zala Vármegyei Kormányhivatal 
Fogyasztóvédelmi Osztály 
Cím: 8900 Zalaegerszeg, Pintér Máté u. 22. 
Levelezési cím: 8900 Zalaegerszeg, Pintér Máté 
u. 22. 
E-mail: fogyasztovedelem.zala@zala.gov.hu 
Telefonszám: +36 92 510 530 
Honlap: 
https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/
zala/megye/sze rvezet/kozlekedesi-muszaki-
engedelyezesi-es-fogyasztovedelmi 
Illetékesség: Zala vármegye 
 
Bírósági eljárás
Az ügyfél jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás 
keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi 
CXXX. törvény rendelkezései szerint. 
 
Békéltető testületi eljárás 
Amennyiben az Ön fogyasztói panaszát elutasítjuk, úgy Ön jogosult az Ön lakóhelye, tartózkodási helye szerinti 
illetékes, vagy az Ön által a kérelemben megjelölt Békéltető Testülethez fordulni. 
A békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül 
megkísérelje a vitás ügy rendezését. A békéltető testület – kivéve, ha a fogyasztó személyes meghallgatást kér – a 
meghallgatást személyes jelenlét nélküli, hang- és képi átvitelt egyidejűleg biztosító elektronikai eszköz útján online 
formában tartja meg (a továbbiakban: online meghallgatás). 
A vállalkozást a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli, ennek keretében kötelesek 
vagyunk a békéltető testület felhívására határidőn belül válasziratunkat megküldeni a békéltető testület számára. A 
fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a 2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosításáról 
szóló, 2013. május 21-i 524/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet alkalmazásának kivételével a vállalkozás 
a meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét biztosítani köteles. Az online 
meghallgatáson a vállalkozás egyezség létrehozására feljogosított képviselője köteles online részt venni. Ha a 
fogyasztó személyes meghallgatást kér, a vállalkozás egyezség létrehozására feljogosított képviselője köteles legalább 
online részt venni a meghallgatáson. 
A Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el: https://www.bekeltetes.hu 
Az egyes területileg illetékes Békéltető Testületek 
elérhetőségei: 
Budapesti Békéltető Testület 
Székhely: Budapest 
Illetékességi terület: Budapest 
Elérhetőség: 
Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. I. em. 111. 
Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.:10. 
Telefonszám: 06-1-488-2131 
E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu 
Honlap: bekeltet.bkik.hu 
 
Baranya Vármegyei Békéltető Testület 
Székhely: Pécs 
Illetékességi terület: Baranya vármegye, Somogy 
vármegye, Tolna vármegye 
Elérhetőség: 
Cím: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36. 
Telefonszám: 06-72-507-154 
E-mail: info@baranyabekeltetes.hu 
Honlap: baranyabekeltetes.hu 
 
Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Békéltető 
Testület 
Székhely: Miskolc 
Illetékességi terület: Borsod-Abaúj-Zemplén 
vármegye, Heves vármegye, Nógrád vármegye 
Elérhetőség: 
Cím: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1. 
Telefonszám: 06-46-501-090, 06-46-501-091 
E-mail: bekeltetes@bokik.hu 
Honlap: bekeltetes.borsodmegye.hu 
 
Csongrád-Csanád Vármegyei Békéltető Testület 
Székhely: Szeged 
Illetékességi terület: Békés vármegye, Bács-Kiskun 
vármegye, Csongrád-Csanád vármegye 
Elérhetőség: 
Cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12. 
Telefonszám: 06-62/549-392 
E-mail: bekelteto.testulet@cskik.hu 
Honlap: bekeltetes-csongrad.hu 
 
Fejér Vármegyei Békéltető Testület 
Székhely: Székesfehérvár 
Illetékességi terület: Fejér vármegye, Komárom-
Esztergom vármegye, Veszprém vármegye 
Elérhetőség: 
Cím: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6. 
Telefonszám:06-22-510-310 
E-mail: bekeltetes@fmkik.hu 
Honlap: www.bekeltetesfejer.hu 
 
Győr-Moson-Sopron Vármegyei Békéltető Testület 
Székhely: Győr 
Illetékességi terület: Győr-Moson-Sopron vármegye, 
Vas vármegye, Zala vármegye 
Elérhetőség: 
Cím: 9021 Győr, Szent István út 10/a. 
Telefonszám: 06-96-520-217 
E-mail: bekeltetotestulet@gymskik.hu 
Honlap: bekeltetesgyor.hu 
Hajdú-Bihar Vármegyei Békéltető Testület 
Székhely: Debrecen 
Illetékességi terület: Jász-Nagykun-Szolnok vármegye, 
HajdúBihar vármegye, Szabolcs-Szatmár-Bereg 
vármegye 
Elérhetőség: 
Cím: 4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15. 
Telefonszám: 06-52-500-710, +36 52 500 745 
E-mail: bekelteto@hbkik.hu 
Honlap: hbmbekeltetes.hu 
Pest Vármegyei Békéltető Testület 
Székhely: Budapest 
Illetékességi terület: Pest Vármegye 
Elérhetőség: 
Cím: 1055 Budapest, Balassi Bálint u. 25. IV/2. 
Telefonszám: 06-1-792-7881 
E-mail: pmbekelteto@pmkik.hu 
Honlap: panaszrendezes.hu 
 
 
 
Békéltető Testületi eljárás fogyasztónak nem minősülő 
személyek esetén 
A fogyasztóvédelmi törvény alapján a Békéltető Testületi eljárás tekintetében fogyasztónak minősül az önálló 
foglalkozásán és gazdasági tevékenységi körén kívül eső célok érdekében eljáró, külön törvény szerinti civil szervezet, 
egyházi jogi személy, társasház, lakásszövetkezet, amely árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz vagy az áruval 
kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje. 
A fogyasztói minőség fennállását a Békéltető Testület jogosult ellenőrizni és vizsgálni. Az eljárás szabályaira a 
Békéltető Testület alatt írt szabályok az irányadóak. 
 
Részleges érvénytelenség, magatartási kódex 
Ha az ÁSZF valamely pontja jogilag hiányos vagy hatálytalan, attól még a szerződés további pontjai érvényben 
maradnak és a hatálytalan vagy hibás rész helyett a vonatkozó jogszabályok rendelkezései alkalmazandóak. 
Az Eladónak nincs a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény szerinti 
magatartási kódexe. 
Tájékoztatás a digitális elemeket tartalmazó áruk 
működéséről, valamint az alkalmazandó műszaki védelmi 
intézkedésről 
A weboldalon megjelenő adatokat szolgáltató szerverek elérhetősége évi 99,9% feletti. Rendszeresen mentés készül a 
teljes adattartalomról, így probléma esetén az eredeti adattartalom visszaállítható. A weboldalon megjelenő adatokat 
MSSQL és MySQL adatbázisban tároljuk. Az érzékeny adatok megfelelő erősségű titkosítással vannak tárolva, 
kódolásukhoz processzorba épített hardveres támogatást használunk. 
Az Áruk lényeges tulajdonságaira vonatkozó tájékoztatás 
A honlapon a megvásárolható Áruk lényeges tulajdonságairól az egyes Áruknál szereplő leírásokban adunk 
tájékoztatást. 
Az adatbeviteli hibák javítása – Felelősség a megadott adatok 
valóságáért 
Önnek a megrendelés során a megrendelés véglegesítése előtt folyamatosan lehetősége van az Ön által bevitt adatok 
módosítására (a böngészőben a vissza gombra kattintva az előző oldal nyílik meg, így akkor is javíthatóak a bevitt 
adatok, ha Ön már a következő oldalra lépett). Felhívjuk a figyelmét, hogy az Ön felelőssége, hogy az Ön által 
megadott adatok pontosan kerüljenek bevitelre, hiszen az Ön által megadott adatok alapján kerül számlázásra, illetve 
szállításra az Áru. Felhívjuk a figyelmét arra, hogy a rosszul megadott e-mail cím vagy a postafiókhoz tartozó tárhely 
telítettsége a visszaigazolás kézbesítésének hiányát eredményezheti és meggátolhatja a szerződés létrejöttét. 
Amennyiben a Vásárló véglegesítette rendelését és a megadott adatokban hibát fedez fel, akkor a lehető legrövidebb 
időn belül kezdeményeznie kell a rendelése módosítását. A hibás rendelés módosítását a megrendeléskor megadott 
e-mail címről küldött levéllel, vagy telefonhívással jelezheti Vásárló az Eladó felé. 
A honlap használata 
A vásárlás nem regisztrációhoz kötött. 
Az Áru kiválasztása 
A vásárlónak lehetősége van választani, illetve rendelni az áruház Árui közül. A vásárló a kiválasztott Árura kattintva 
megtekintheti annak bővebb ismertetőjét. Vásárlási szándéka esetén a megvásárolni kívánt Árut a „Kosárba” gomb 
megnyomásával egy virtuális kosárba helyezi. A Kosár „Megtekintés” gombjára kattintva megtalálja a vásárlás során 
kosárba helyezett Árukat, valamint a számla végösszegét és a szállítási költséget. Itt leellenőrizhetik rendelésük 
helyességét, különös tekintettel az árakra és a mennyiségekre, melyeket igény szerint módosíthatnak, javíthatnak is. A 
kosár automatikusan kiszámítja a rendelés végösszegét. 
A rendelés elküldése 
Ha megfelelőnek tartja a kosárban elhelyezett Áruk mennyiségét, leellenőrizte a végösszeget, és úgy döntött, hogy 
meg szeretné vásárolni őket, akkor egyszerűen kattintson a "Pénztár" gombra. Áruházunkban lehetősége van 
regisztráció nélkül is a vásárlásra, ezért három lehetőség közöl választhat: már regisztrált vásárlóként szeretne-e 
belépni új vásárlóként akar regisztrálni esetleg regisztráció nélkül akar vásárolni, Ha korábban már vásárolt 
áruházunkban, úgy adja meg a korábbi regisztráció során megadott e-mail címét és jelszavát. Ha új vásárlóként 
szeretne regisztrálni, akkor adja meg a vásárláshoz szükséges adatait, amelyeket a rendszer eltárol, és a legközelebbi 
vásárlás alkalmával már csak be kell jelentkeznie. Regisztráció nélküli vásárlás esetén adja meg számlázási és 
szállítási címét. A következő lépésben válassza ki az Önnek megfelelő szállítási módot. Ezt követően egy Önnek 
megfelelő fizetési módot kell választania. Ha egyetért a megrendelés tartalmával, akkor a megrendelés elküldéséhez 
kattintson a „Megrendelés” gombra. 
A rendelés véglegesítése (ajánlattétel) 
Amennyiben Ön meggyőződött arról, hogy a kosár tartalma megfelel az Ön által megrendelni kívánt Áruknak, valamint 
az Ön adatai helyesen szerepelnek, úgy a „Megrendelem” gombra kattintva zárhatja le megrendelését. A honlapon 
közölt információk nem minősülnek az Eladó részéről szerződés megkötésére vonatkozó ajánlatnak. A jelen ÁSZF 
hatálya alá tartozó megrendelések esetén Ön minősül ajánlattevőnek. 
Ön a „Megrendelem” gomb megnyomásával kifejezetten tudomásul veszi, hogy ajánlatát megtettnek kell tekinteni, és 
nyilatkozata – az Eladó jelen ÁSZF szerinti visszaigazolása esetén – fizetési kötelezettséget von maga után. Eladó 
köteles a megrendelésének megérkezését a Vásárló felé elektronikus úton haladéktalanul visszaigazolni. Amennyiben 
e visszaigazolás a Vásárló megrendelésének elküldésétől számított, a szolgáltatás jellegétől függő elvárható határidőn 
belül, de legkésőbb 48 órán belül a Vásárlóhoz nem érkezik meg, a Vásárló mentesül az ajánlati kötöttség vagy 
szerződéses kötelezettség alól. 
Rendelés feldolgozása, a szerződés létrejötte 
A rendelések feldolgozása két lépcsőben történik. Önnek bármilyen időpontban lehetősége van a megrendelés 
leadására. A rendelésről először egy automata visszajelzést kap, ami csak annak tényét rögzíti, hogy az Ön 
megrendelése a honlapon keresztül megérkezett, de ez a visszaigazolás nem minősül az Ön ajánlata elfogadásának. 
Amennyiben Ön azt észleli, hogy az automata visszaigazoló e-mail értesítés az Ön adatait tévesen tartalmazza (pl. 
név, szállítási cím, telefonszám, stb.), úgy Ön köteles ennek tényét – a helyes adatok megadásával egyidejűleg – 
velünk e-mail útján haladéktalanul közölni. Amennyiben Ön a megrendelésétől számított 24 órán belül nem kapja 
meg az automata visszaigazoló e-mailt, úgy kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot, mert elképzelhető, hogy 
megrendelése technikai okok miatt nem érkezett meg rendszerünkbe. 
Az Eladó az Ön ajánlatának elküldését követően egy második e-mail útján visszaigazolja az Ön ajánlatát. A szerződés 
akkor jön létre, amikor az Eladó által küldött visszaigazoló email az Ön számára a levelezőrendszerében 
hozzáférhetővé válik (második visszaigazolás, ajánlat elfogadása). 
Át nem vett csomagok esetén követett eljárásrend 
Amennyiben a Vásárló nem veszi át a megrendelt és szállításra átadott Árut és a jogszabályokban biztosított indoklás 
nélküli 14 napon belüli elállási szándékát sem jelzi az Eladó felé, megszegi az Eladóval kötött szerződését, amely 
alapján kötelezettsége az Áru átvétele és ezzel az Eladó teljesítésének elfogadása. Ebben az esetben Eladó megkísérli 
az Áru ismételt kiszállítását, amennyiben ezt Vásárlóval egyeztetni tudja, de az ismételt kiszállítást szállítási díj 
fizetéséhez kötheti. Amennyiben az ismételt kiszállítás sikertelen, vagy azt nem lehet a Vásárlóval egyeztetni, mert a 
Vásárló megtagadja az együttműködést, Eladó jogosult a Vásárlóval kötött szerződést a szerződésszegés miatt 
azonnali hatállyal felmondani és a sikertelen ki és visszaszállítás költségét kötbérként érvényesíteni Vásárló felé. Felek 
a szerződés felmondására elfogadják a Vásárló által a rendeléskor használt email, mint kommunikációs forma 
használatát és rögzítik, hogy a felmondás közlésének időpontja az az időpont, amikor a felmondó levél a Vásárló email 
fiókjában hozzáférhetővé válik. 
Fizetési módok 
Banki előre utalás 
Az Áruk ellenértékét banki átutalás útján is rendezheti. 
Bankkártyás fizetés Stripe szolgáltatással 
Webáruházunkban gyorsan és biztonságosan fizethet bankkártyával. 
Átvételi módok, átvételi díjak 
Személyes átvétel 
A megrendelt Árut személyesen is átveheti üzletünkben. 9600 Sárvár Batthyány utca 33 fsz./2 alatt. Készpénzes és 
bankkártyás fizetésre is van lehetőség. 
Önt nem terheli semmilyen díj. 
 
FoxPost csomagautomata 
A FOXPOST egy egyszerű, rugalmas, érintkezésmentes és környezettudatos csomagátvételi és -küldési mód. Ha 
megrendelését bármely FOXPOST csomagautomata egyikébe kéri, nem kell egész nap a futárra várnia. Az országos, 
folyamatosan bővülő csomagautomata-hálózat automatái könnyen hozzáférhetőek az ország számos pontján, hol 
beltérben, hol kültéren, és reggeltől estig elérhetőek. Miután átadtuk a FOXPOST-nak a csomagot, ők 1 munkanap 
alatt kiszállítják az automatába, majd sms-ben küldenek egy értesítőt és egy egyedi kódot, mellyel 3 napig átveheti. 
Az automaták listáját és további információt itt talál: https://www.foxpost.hu/csomagautomatak 
Minimum Maximum Szállítási díj 
0 ∞ 1000 Ft 
 
Packeta Z-Pont és Packeta Z-Box 
A szolgáltatást ugyan úgy a Foxpost végzi el 
Packeta átvevő helyek: https://www.packeta.hu/atvevohelyek 
Minimum Maximum Szállítási díj 
0 ∞ 1050 Ft 
 
MPL futárszolgálat 
Kényelmes és egyszerű csomagátvételi lehetőség. Fizethet bankkártyával vagy készpénzzel. A kézbesítést kérheti 
lakcímére, vagy akár munkahelyére. Országos lefedettség. Kétszeri kézbesítési kísérlet MPL Üzleti csomag esetén, 
amelyet az alapdíj tartalmaz. 
Bővebb info: https://www.posta.hu/kuldemeny_erkezese/haznal_torteno_csomagkezbesites 
Szolgáltatás Minimum Maximum Szállítási díj 
Posta 0 ∞ 1150 Ft 
Postapont 0 ∞ 1100 Ft 
MPL Csomagautomata 0 ∞ 900 Ft 
 
Teljesítési határidő 
A fogyasztónak minősülő Vevő esetén, a Felek eltérő megállapodásának hiányában, az Eladó a szerződés megkötését 
követően késedelem nélkül, de legkésőbb harminc napon belül köteles a Vevő rendelkezésére bocsátani az Árut. 
A fentiek alapján a megrendelésre vonatkozóan az általános teljesítési határidő a rendelés visszaigazolásától 
számított legfeljebb 5 nap. Az ettől esetlegesen eltérő (de 30 napnál nem hosszabb) teljesítési határidőről az Eladó az 
egyes szállítási módoknál ad tájékoztatást. 
Az Eladó késedelme esetén a Vevő jogosult a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény szerint eljárni az 
Eladóval szemben. 
Jogfenntartás, tulajdonjogi kikötés 
Amennyiben Ön korábban már úgy rendelt Árut, hogy azt a kiszállítás során nem vette át (ide nem értve azt az esetet, 
amikor elállási jogával élt), vagy az Áru nem kereste jelzéssel érkezett vissza az eladóhoz, az Eladó a megrendelés 
teljesítését a vételár és a szállítási költségek előre történő megfizetéséhez köti. 
Eladó visszatarthatja az Áru átadását, ameddig nem győződik meg arról, hogy az Áru árának kifizetése sikeresen 
megtörtént az elektronikus fizetési megoldás használatával (ideértve azt az esetet is, amikor az átutalással fizetett Áru 
esetén Vásárló a tagállama szerinti pénznemben utalja el a vételárat és az átváltás, valamint a banki jutalékok, 
költségek miatt Eladó nem kapja meg teljes mértékben a vételár és a szállítási díj összegét). Amennyiben az Áru ára 
nem került teljes mértékben kifizetésre, az Eladó a vételár kiegészítésére hívhatja fel a Vásárlót. 
Külföldre történő értékesítés 
Az Eladó nem különbözteti meg a Honlap használatával Magyarország területén és az azon kívül az Európai Unió 
területén belüli Vásárlókat. A jelen ÁSZF eltérő rendelkezése hiányában az Eladó Magyarország területén biztosítja a 
megrendelt Áruk kiszállítását/átvételét. 
A Magyarországon kívüli vásárlásra is jelen ÁSZF rendelkezései az irányadóak azzal, hogy a vonatkozó rendelet 
előírásai alapján jelen pont értelmezésében vevőnek az a fogyasztó minősül, aki valamely tagállam állampolgára, vagy 
valamely tagállamban lakóhellyel rendelkezik, vagy az a vállalkozás, amely valamely tagállamban letelepedési hellyel 
rendelkezik, és az Európai Unión belül kizárólag végfelhasználás céljából vásárol árut vagy vesz igénybe szolgáltatást, 
vagy ilyen szándékkal jár el. Fogyasztónak az a természetes személy minősül, aki olyan célból jár el, amely kívül esik 
kereskedelmi, ipari, kézműipari vagy szakmai tevékenysége körén. 
A kommunikáció és a vásárlás nyelve elsősorban a magyar nyelv, az Eladó nem köteles a Vásárló tagállami szerinti 
nyelven kommunikálni a Vásárlóval. 
Az Eladó nem köteles megfeleljen a Vásárló tagállama szerinti nemzeti jogban az érintett Áruval kapcsolatban 
meghatározott szerződésen kívüli követelményeknek, például címkézési vagy ágazatspecifikus követelményeknek, 
vagy hogy tájékoztassa a Vásárlót ezekről a követelményekről. 
Az Eladó eltérő rendelkezése hiányában Magyarországi ÁFÁ-t alkalmazza minden Áru esetében. 
A Vásárló a jelen ÁSZF szerint élhet jogérvényesítési lehetőségeivel. 
Elektronikus fizetési megoldás alkalmazása esetén a fizetés az Eladó által meghatározott pénznemben valósul meg, 
Az Eladó visszatarthatja az Áru átadását ameddig nem győződik meg arról, hogy az Áru árának és a szállítási díjnak 
kifizetése sikeresen és maradéktalanul megtörtént az elektronikus fizetési megoldás használatával (ideértve azt az 
esetet is, amikor az átutalással fizetett Áru esetén a Vásárló a tagállama szerinti pénznemben utalja el a vételárat 
(szállítási díjat) és az átváltás, valamint a banki jutalékok, költségek miatt az Eladó nem kapja meg teljes mértékben a 
vételár összegét). Amennyiben az Áru ára nem került teljes mértékben kifizetésre, az Eladó a vételár kiegészítésére 
hívhatja fel a Vásárlót. 
Az Eladó az Áru átadása érdekében a magyar Vásárlókat megillető átadási lehetőségeket biztosítja a nem 
magyarországi Vásárlóknak is. 
Amennyiben a Vásárló az ÁSZF szerint kérheti az Áru szállítását Magyarország területére, vagy bármely más Európai 
Uniós tagállam területére, ezt kérheti a nem magyarországi vásárló is bármely az ÁSZF-ben megjelölt szállítási módon. 
Amennyiben a Vásárló az ÁSZF szerint választhatja az Áru személyes átvételét az Eladónál, ezzel élhet a nem 
magyarországi Vásárló is. 
Egyebekben a Vásárló kérheti, hogy az Áru szállítását saját költségén oldhassa meg külföldre. Magyar Vásárlót ez a jog 
nem illet meg. 
Az Eladó a szállítási díj megfizetését követően teljesíti a megrendelést, amennyiben a Vásárló a szállítási díjat nem 
fizeti meg az Eladó számára, vagy a saját szállítást nem oldja meg az előre egyezetetett időpontig, az Eladó a 
szerződést felmondja és az előre megfizetett vételárat visszafizeti a Vásárló számára. 
Fogyasztói tájékoztató 
Tájékoztató a fogyasztó vevőt megillető elállási jogról 
Fogyasztónak a Ptk. 8:1. § 1. bekezdés 3. pontja szerint csak a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége 
körén kívül eljáró természetes személy minősül, így jogi személyek nem élhetnek az indokolás nélküli elállási 
joggal! 
A fogyasztót a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. § szerint megilleti az indokolás nélküli elállás joga. A fogyasztó az 
elállási jogát 
a) Áru adásvételére irányuló szerződés esetén 
aa) az Árunak, 
ab) több Áru adásvételekor, ha az egyes Áruk szolgáltatása eltérő időpontban történik, az utoljára szolgáltatott 
Árunak, 
ac) több tételből vagy darabból álló áru esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak, 
ad) ha az árut meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak, 
a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított 
határidőn belül gyakorolhatja, mely határidő 14 naptári nap. 
A jelen pontban foglaltak nem érintik a fogyasztó azon jogát, hogy az e pontban meghatározott elállási jogát a 
szerződés megkötésének napja és az Áru átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja. 
Ha a szerződés megkötésére a fogyasztó tett ajánlatot, a fogyasztót a szerződés megkötése előtt megilleti az ajánlat 
visszavonásának joga, ami a szerződés megkötésére kiterjedő ajánlati kötöttséget megszünteti. 
Amennyiben Eladó az elállási jog gyakorlásának határidejéről és egyéb feltételeiről (különösen a Korm. rendelet 22. §-
ában foglaltakról), valamint a 2. melléklet szerinti nyilatkozat-mintáról nem tájékoztatta a fogyasztót, a fentiekben írt 
elállási határidő 12 hónappal meghosszabbodik. Amennyiben az Eladó az elállási határidő lejártát követő 12 hónapon 
belül megadta a fogyasztónak az elállási jog gyakorlásával kapcsolatos tájékoztatást, az elállásra vagy felmondásra 
nyitva álló határidő az e tájékoztatás közlésétől számított 14. napon jár le. 
Elállási nyilatkozat, a fogyasztót megillető elállási vagy felmondási jog gyakorlása 
A fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. §-ban biztosított jogát az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat 
útján, vagy a honlapról is letölthető nyilatkozat-minta felhasználásával gyakorolhatja. 
A fogyasztó elállási nyilatkozatának érvényessége 
Az elállási jogot határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a fogyasztó nyilatkozatát határidőn belül elküldi. 
Írásban történő elállás vagy felmondás esetén elegendő az elállási vagy felmondási nyilatkozatot elküldeni határidőn 
belül. 
A fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy az elállás jogát e rendelkezéssel összhangban gyakorolta. 
Az Eladó a fogyasztó elállási nyilatkozatát annak megérkezését követően köteles elektronikus adathordozón 
visszaigazolni. 
Az Eladó kötelezettségei a fogyasztó elállása esetén 
Az Eladó visszatérítési kötelezettsége 
Ha a fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-nak megfelelően eláll a szerződéstől, az Eladó legkésőbb az 
elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül visszatéríti a fogyasztó által ellenszolgáltatásként 
megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket, így a szállítási díjat is. 
Felhívjuk a figyelmét, hogy ez a rendelkezés nem vonatkozik a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő 
fuvarozási mód választásával okozott többletköltségekre. 
Többletköltségek 
Ha a fogyasztó kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választ, az 
Eladó nem köteles visszatéríteni az ebből eredő többletköltségeket. Ilyen esetben a feltüntetett általános szállítási 
díjtételek erejéig áll fenn visszatérítési kötelezettségünk. 
Visszatartási jog 
Az Eladó mindaddig visszatarthatja a fogyasztónak visszajáró összeget, amíg a fogyasztó az Árut vissza nem 
szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte; a kettő közül a korábbi időpontot kell 
figyelembe venni. Utánvéttel vagy portósan feladott küldeményeket nem áll módunkban elfogadni. 
A fogyasztó kötelezettségei elállása vagy felmondása esetén 
Az Áru visszaszolgáltatása 
Ha a fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-nak megfelelően eláll a szerződéstől, köteles az Árut 
haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított tizennégy napon belül visszaküldeni, illetve az Eladónak 
vagy az Eladó által az Áru átvételére meghatalmazott személynek átadni. A visszaküldés határidőben teljesítettnek 
minősül, ha a fogyasztó az Árut a határidő lejárta előtt elküldi. 
Az Áru visszaszolgáltatásával kapcsolatos közvetlen költségek viselése 
A fogyasztó viseli az Áru visszaküldésének közvetlen költségét. Az Árut az Eladó címére kell visszaküldeni. 
Amennyiben az Eladó az Árut üzlethelyiségben is értékesíti, és a fogyasztó a vállalkozás üzlethelyiségében 
személyesen gyakorolja az elállási jogát, jogosult ezzel egyidejűleg az árut visszaadni a vállalkozásnak. Ha a fogyasztó 
a teljesítés megkezdését követően felmondja az üzlethelyiségen kívül vagy távollévők között kötött – szolgáltatás 
nyújtásra vonatkozó – szerződést, köteles a felmondás vállalkozással való közlése időpontjáig teljesített 
szolgáltatással arányos díjat a vállalkozás számára megfizetni. A fogyasztó által arányosan fizetendő összeget a 
szerződésben megállapított ellenszolgáltatás adóval növelt teljes összege alapján kell megállapítani. Ha a fogyasztó 
bizonyítja, hogy az ily módon megállapított teljes összeg túlzottan magas, az arányos összeget a szerződés 
megszűnésének időpontjáig teljesített szolgáltatások piaci értéke alapján kell kiszámítani. Kérjük vegye figyelembe, 
hogy utánvéttel vagy portósan visszaküldött Árut nem áll módunkban átvenni. 
Fogyasztó felelőssége az értékcsökkenésért 
A fogyasztó az Áru jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot 
meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel. 
Az elállási jog az alábbi esetekben nem gyakorolható 
Az Eladó kifejezetten felhívja az Ön figyelmét, hogy Ön nem gyakorolhatja elállási jogát a 45/2014 (II.26.) Korm. 
Rendelet 29. §. (1) bekezdésében foglalt esetekben: 
a. a szolgáltatás maradéktalan teljesítése után, azonban ha szerződés fizetési kötelezettséget keletkeztet a fogyasztó 
számára, jelen kivételi esetre csak akkor lehet hivatkozni, ha a teljesítés a fogyasztó kifejezett előzetes 
beleegyezésével és annak a fogyasztó általi tudomásulvételével kezdődött meg, hogy elveszíti elállási jogát, amint a 
vállalkozás maradéktalanul teljesítette a szerződést; 
b. olyan Áru vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, 
az elállási jog gyakorlására meghatározott határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ; 
c. olyan nem előre gyártott Áru esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, 
vagy olyan Áru esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak; 
d. romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző Áru tekintetében; 
e. olyan zárt csomagolású Áru tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő 
felbontása után nem küldhető vissza (Figyelmeztetjük Önt, hogy olyan zárt csomagolású áru tekintetében, amely 
egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza, az Áru jellegének, 
tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használat az elállási jog elvesztését eredményezi.); 
f. olyan Áru tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más Áruval; 
g. olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás által nem befolyásolható módon a 
piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban 
a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor; 
h. olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót 
sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából; 
i. lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, 
ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta; 
j. hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével; 
k. nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében; 
l. lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjárműkölcsönzés, 
étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a 
szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki; 
m. a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális tartalom tekintetében, ha az Eladó a fogyasztó kifejezett, előzetes 
beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul 
vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti az elállási jogát, továbbá a vállalkozás visszaigazolást 
küldött a fogyasztó részére. 
Az áruk megfelelőségének szavatolására vonatkozó termékszavatosságra, kellékszavatosságra vonatkozó 
tájékoztatás fogyasztói szerződésekre vonatkozóan 
A fogyasztói tájékoztató jelen pontja a 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet 11. § (5) bekezdése felhatalmazása alapján a 
45/2014 (II.26.) Korm. rendelet 3. számú melléklet figyelembevételével készült 
A Fogyasztói tájékoztató kizárólag fogyasztónak minősülő Vevőkre vonatkozik, a fogyasztónak nem minősülő vásárlóra 
vonatkozó szabályok külön fejezetben szerepelnek. 
A szerződésszerű teljesítés követelményei fogyasztói 
szerződés esetében 
A szerződésszerű teljesítés követelményei általánosan fogyasztói szerződés keretében eladott áruk és digitális 
elemet tartalmazó áruk esetében 
Az Árunak és a teljesítésnek a teljesítés időpontjában meg kell felelnie a 373/2021. (VI.30.) Korm. rendeletben foglalt 
követelményeknek. 
Ahhoz, hogy a teljesítés szerződésszerűnek minősüljön a szerződés tárgyát képező Árunak 
• meg kell felelnie a szerződésben foglalt leírásnak, mennyiségnek, minőségnek, típusnak, valamint 
rendelkeznie kell a szerződésben meghatározott funkcionalitással, kompatibilitással, interoperabilitással és 
egyéb, a szerződés szerinti jellemzőkkel 
• alkalmasnak kell lennie a fogyasztó által meghatározott bármely célra, amelyet a fogyasztó legkésőbb a 
szerződés megkötésekor az Eladó tudomására hozott, és amelyet az Eladó elfogadott 
• rendelkeznie kell a szerződésben meghatározott valamennyi tartozékkal, használati útmutatóval – ideértve az 
üzembe helyezésre vonatkozó utasítást, a telepítési utasítást, valamint az ügyfélszolgálati támogatást – és 
• biztosítania kell a szerződésben meghatározott frissítéseket. 
Ahhoz, hogy a teljesítés szerződésszerűnek minősüljön – továbbá- a szerződés tárgyát képező Árunak 
• alkalmasnak kell lennie azokra a célokra, amelyeket azonos típusú Áru esetén jogszabály, műszaki szabvány 
vagy műszaki szabvány hiányában az irányadó magatartási kódex előír 
• rendelkeznie kell a Fogyasztó által észszerűen elvárható azon mennyiséggel, minőséggel, teljesítmény- és 
egyéb jellemzőkkel – különösen a funkcionalitás, a kompatibilitás, a hozzáférhetőség, a folyamatosság és a 
biztonságosság tekintetében -, amely azonos típusú Áru esetén szokásos, figyelembe véve az Eladó, annak 
képviselője vagy az értékesítési láncban részt vevő más személy az Áru konkrét tulajdonságaira vonatkozó 
nyilvános – különösen hirdetésben vagy címkén tett – kijelentését 
• rendelkeznie kell a fogyasztó által észszerűen elvárható tartozékokkal és útmutatókkal – ideértve a 
csomagolást, illetve az üzembe helyezésre vonatkozó utasítást – és 
meg kell felelnie a vállalkozás által a szerződéskötést megelőzően mintaként, modellként bemutatott vagy 
próbaverzióként elérhetővé tett Áru tulajdonságainak, leírásának. 
Az Árunak nem kell megfelelnie a fenti nyilvános kijelentésnek, ha az Eladó bizonyítja, hogy 
• a nyilvános kijelentést nem ismerte, és azt nem is kellett ismernie 
• a nyilvános kijelentést a szerződéskötés időpontjáig már megfelelő módon helyesbítették vagy 
• a nyilvános kijelentés a jogosult szerződéskötési elhatározását nem befolyásolhatta. 
Az áru adásvételére irányuló szerződés hibás teljesítése 
Az Eladó hibásan teljesít, ha az áru hibája a szakszerűtlen üzembe helyezéséből fakad, feltéve, hogy 
a) az üzembe helyezés az adásvételi szerződés részét képezi, és azt az Eladó végezte el, vagy az Eladó 
felelősségvállalása mellett végezték el; vagy 
b) az üzembe helyezést a fogyasztónak kellett elvégeznie, és a szakszerűtlen üzembe helyezés az Eladó által – illetve 
digitális elemeket tartalmazó áruk esetében a digitális tartalom vagy digitális szolgáltatás szolgáltatója által – 
rendelkezésre bocsátott üzembe helyezési utasítások hiányosságainak következménye. 
Ha az adásvételi szerződés szerint az árut az Eladó helyezi üzembe, vagy az üzembe helyezés az Eladó 
felelősségvállalása mellett történik, a teljesítést akkor kell az Eladó által befejezettnek tekinteni, amikor az üzembe 
helyezés befejeződött. 
Ha a digitális elemeket tartalmazó áru esetében az adásvételi szerződés a digitális tartalom vagy digitális szolgáltatás 
meghatározott időtartamon keresztül történő folyamatos szolgáltatásáról rendelkezik, az Eladó felel az áru digitális 
tartalommal kapcsolatos hibájáért, amennyiben a hiba két évet meg nem haladó időtartamú folyamatos szolgáltatás 
esetén az áru teljesítésétől számított két éven belül; vagy következik be vagy válik felismerhetővé. 
A szerződésszerű teljesítés követelményei fogyasztói szerződés keretében eladott digitális elemeket 
tartalmazó áru esetében 
Digitális elemeket tartalmazó áru esetében az Eladónak biztosítania kell, hogy a fogyasztó értesítést kapjon az áru 
digitális tartalmának vagy az azzal kapcsolatos digitális szolgáltatás olyan frissítéseiről – ideértve a biztonsági 
frissítéseket is -, amelyek az áru szerződésszerűségének fenntartásához szükségesek, valamint biztosítania kell, hogy 
a fogyasztó meg is kapja azokat. 
Az Eladónak a frissítés elérhetővé tételét, ha az adásvételi szerződés 
• a digitális tartalom vagy a digitális szolgáltatás egyszeri szolgáltatásáról rendelkezik, akkor az áru és a 
digitális elemek típusa és célja, valamint az egyedi körülmények és a szerződés jellege alapján a fogyasztó 
által észszerűen elvárható; vagy 
• a digitális tartalom meghatározott időszakon keresztül történő folyamatos szolgáltatásról rendelkezik, akkor 
két évet meg nem haladó időtartamú folyamatos szolgáltatás esetén az áru teljesítésétől számított két éves 
időszakon keresztül kell biztosítania. 
Ha a fogyasztó nem telepíti észszerű határidőn belül a rendelkezésre bocsátott frissítéseket, az Eladó nem felel az áru 
hibájáért, ha az kizárólag a vonatkozó frissítés alkalmazásának hiányából fakad, feltéve, hogy 
a) az Eladó tájékoztatta a fogyasztót a frissítés elérhetőségéről és a telepítés fogyasztó általi elmulasztásának 
következményeiről; és 
b) a frissítés fogyasztó általi telepítésének elmulasztása vagy a frissítés fogyasztó általi helytelen telepítése nem az 
Eladó által biztosított telepítési útmutató hiányosságának tudható be. 
Nem állapítható meg hibás teljesítés, ha a szerződés megkötésekor a fogyasztó külön tájékoztatást kapott arról, hogy 
az áru valamely konkrét tulajdonsága eltér az itt leírtaktól, és az adásvételi szerződés megkötésekor a fogyasztó ezt az 
eltérést külön, kifejezetten elfogadta. 
Szerződésszerű teljesítés követelményei fogyasztói szerződés keretében eladott digitális tartalom értékesítése 
esetén 
Az Eladó a digitális tartalmat a fogyasztónak szolgáltatja, illetve nyújtja. A felek eltérő megállapodásának hiányában 
Az Eladó a szerződéskötést követően indokolatlan késedelem nélkül szolgáltatja a fogyasztónak a digitális tartalmat, a 
szerződéskötéskor rendelkezésre álló legfrissebb verzióban. 
A szolgáltatás akkor minősül teljesítettnek, ha a digitális tartalom vagy – az ahhoz való hozzáféréshez szükséges vagy 
annak letöltésére alkalmas – bármely megoldás a fogyasztóhoz, illetve a fogyasztó által e célból kiválasztott fizikai 
vagy virtuális eszközre került. 
Az Eladónak biztosítania kell, hogy a fogyasztó értesítést kapjon a digitális tartalom olyan frissítéseiről – ideértve a 
biztonsági frissítéseket is -, amelyek a digitális tartalomdigitális tartalom vagy digitális szolgáltatás 
szerződésszerűségének fenntartásához szükségesek, valamint megkapja azokat. 
Ha a szerződés alapján a digitális tartalom szolgáltatása meghatározott időtartamon keresztül folyamatosan történik, 
a digitális tartalom tekintetében a teljesítés szerződésszerűségét a szerződés teljes időtartama alatt biztosítani kell. 
Ha a fogyasztó nem telepíti észszerű határidőn belül az Eladó által rendelkezésre bocsátott frissítéseket, az Eladó 
nem felel a szolgáltatás hibájáért, ha az kizárólag a vonatkozó frissítés alkalmazásának hiányából fakad, feltéve, hogy 
• az Eladó tájékoztatta a fogyasztót a frissítés elérhetőségéről és a telepítés fogyasztó általi elmulasztásának 
következményeiről; és 
• a frissítés fogyasztó általi telepítésének elmulasztása vagy a frissítés fogyasztó általi helytelen telepítése 
nem az Eladó által biztosított telepítési útmutató hiányosságának tudható be. 
Nem állapítható meg hibás teljesítés, ha a szerződés megkötésekor a fogyasztó külön tájékoztatást kapott arról, hogy 
a digitális tartalom valamely konkrét tulajdonsága eltér az itt meghatározott követelményektől, és a szerződés 
megkötésekor a fogyasztó ezt az eltérést külön, kifejezetten elfogadta. 
Hibásan teljesít az Eladó, ha a digitálistartalom-szolgáltatás hibája a fogyasztó digitális környezetébe való 
szakszerűtlen integrálásából fakad, feltéve, hogy 
• a digitális tartalom integrálását az Eladó végezte el, vagy az integrálást az Eladó felelősségvállalása mellett 
végezték; vagy 
• a digitális tartalmat a fogyasztónak kell integrálnia, és a szakszerűtlen integrálást az Eladó által 
rendelkezésre bocsátott integrálási utasítások hiányosságai okozták. 
Ha a szerződés a digitális tartalomdigitális tartalom vagy digitális szolgáltatás meghatározott időtartamon keresztül 
történő folyamatos szolgáltatásáról rendelkezik, az Eladó felel a digitális tartalommal kapcsolatos hibáért, 
amennyiben a hiba a szerződésben meghatározott időtartam alatt következik be, vagy válik felismerhetővé. 
Ha a szerződés egyszeri szolgáltatásról vagy egyedi szolgáltatási cselekmények sorozatáról rendelkezik az ellenkező 
bizonyításig vélelmezni kell, hogy a teljesítés időpontjától számított egy éven belül a fogyasztó által felismert hiba már 
a teljesítés időpontjában fennállt. Nem teljesít hibásan ugyanakkor az Eladó, ha bizonyítja, hogy a fogyasztó digitális 
környezete nem kompatibilis a digitális tartalom vagy a digitális szolgáltatás műszaki követelményeivel, és erről a 
szerződés megkötését megelőzően világos és közérthető módon tájékoztatta a fogyasztót. 
A fogyasztó köteles együttműködni az Eladóval annak érdekében, hogy az Eladó – a műszaki szempontból 
rendelkezésére álló és a fogyasztó számára a legkisebb beavatkozást igénylő eszközök alkalmazásával – 
meggyőződhessen arról, hogy a hiba oka a fogyasztó digitális környezete. Ha a fogyasztó nem tesz eleget ennek az 
együttműködési kötelezettségének, miután az Eladó e kötelezettségről a szerződéskötést megelőzően világosan és 
érthető módon tájékoztatta, a fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy 
• a teljesítést követő egy éven belül felismert hiba már a teljesítés időpontjában fennállt, vagy 
• a szerződés szerinti időtartam alatt felismert hibával érintett szolgáltatás, a szolgáltatás szerződés szerinti 
teljesítésének időszakában nem volt szerződésszerű. 
Kellékszavatosság 
Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával? 
Ön az Eladó hibás teljesítése esetén az Eladóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári 
Törvénykönyv, valamint fogyasztói szerződés esetén a 373/2021 (VI.30.) Korm. rendelet szabályai szerint. 
Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján? 
Ön – választása szerint–az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: 
Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy az 
Eladó számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést 
nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását, vagy – végső esetben – a 
szerződéstől is elállhat. 
Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az 
indokolt volt, vagy arra az Eladó adott okot. 
Fogyasztói szerződés esetében ellenkező bizonyításig vélelmezni kell, hogy az áru és a digitális elemeket tartalmazó 
áru teljesítésének időpontjától számított egy éven belül felismert hiba már az áru teljesítésének időpontjában fennállt, 
kivéve, ha e vélelem az áru természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen. 
Ha a használt Áru hibás és erről a Fogyasztónak minősülő Vásárló a vásárláskor tájékoztatást kapott, az ismert hiba 
vonatkozásában a Szolgáltatónak nincs felelőssége. 
Az Eladó megtagadhatja az áru szerződésszerűvé tételét, ha a kijavítás, illetve a kicserélés lehetetlen, vagy ha az 
aránytalan többletköltséget eredményezne az Eladónak, figyelembe véve valamennyi körülményt, ideértve az Áru 
hibátlan állapotban képviselt értékét, valamint a szerződésszegés súlyát. 
A fogyasztó akkor is jogosult – a szerződésszegés súlyához igazodva – az ellenszolgáltatás arányos leszállítását 
igényelni, vagy az adásvételi szerződést megszüntetni, ha 
• az Eladó nem végezte el a kijavítást vagy kicserélést, vagy elvégezte azt, de részben vagy egészben nem 
teljesítette az alábbi feltételeket 
o az Eladónak a saját költségére kell biztosítania a kicserélt áru visszavételét 
o ha a kijavítás vagy kicserélés olyan áru eltávolítását teszi szükségessé, amelyet az áru jellegének és 
céljának megfelelően – a hiba felismerhetővé válása előtt – üzembe helyeztek, akkor a kijavításra vagy 
kicserélésre vonatkozó kötelezettség magában foglalja a nem megfelelő áru eltávolítását és a csereként 
szállított vagy kijavított áru üzembe helyezését vagy az eltávolítás, illetve üzembe helyezés költségeinek 
viselését. 
• megtagadta az áru szerződésszerűvé tételét 
• ismételt teljesítési hiba merült fel, annak ellenére, hogy az Eladó megkísérelte az áru szerződésszerűvé 
tételét 
• a teljesítés hibája olyan súlyú, hogy azonnali árleszállítást vagy az adásvételi szerződés azonnali 
megszüntetését teszi indokolttá, vagy 
• az Eladó nem vállalta az áru szerződésszerűvé tételét, vagy a körülményekből nyilvánvaló, hogy a vállalkozás 
észszerű határidőn belül vagy a fogyasztónak okozott jelentős érdeksérelem nélkül nem fogja az árut 
szerződésszerűvé tenni. 
Ha a fogyasztó hibás teljesítésre hivatkozva kívánja megszüntetni az adásvételi szerződést, az Eladót terheli annak 
bizonyítása, hogy a hiba jelentéktelen. 
A Fogyasztó jogosult a vételár még fennmaradó részét – a szerződésszegés súlyához igazodva – részben vagy egészben 
visszatartani mindaddig, amíg az Eladó nem tesz eleget a teljesítés szerződésszerűségével és a hibás teljesítéssel 
kapcsolatos kötelezettségeinek. Általánosan érvényesülő szabály, hogy: 
• az Eladónak a saját költségére kell biztosítania a kicserélt áru visszavételét 
• ha a kijavítás vagy kicserélés olyan áru eltávolítását teszi szükségessé, amelyet az áru jellegének és céljának 
megfelelően – a hiba felismerhetővé válása előtt – üzembe helyeztek, akkor a kijavításra vagy kicserélésre 
vonatkozó kötelezettség magában foglalja a nem megfelelő áru eltávolítását és a csereként szállított vagy 
kijavított áru üzembe helyezését vagy az eltávolítás, illetve üzembe helyezés költségeinek viselését. 
Az áru kijavításának vagy kicserélésének elvégzésére nyitva álló észszerű határidőt attól az időponttól kell számítani, 
amikor a Fogyasztó közölte a hibát a vállalkozással. 
A fogyasztónak az árut a kijavítás vagy kicserélés teljesítése érdekében a vállalkozás rendelkezésére kell bocsátania. 
Az ellenszolgáltatás leszállítása akkor arányos, ha annak összege megegyezik a Fogyasztónak szerződésszerű 
teljesítés esetén járó, valamint a Fogyasztó által ténylegesen megkapott áru értékének különbözetével. 
A Fogyasztó adásvételi szerződés megszüntetésére vonatkozó kellékszavatossági joga az Eladónak címzett, a 
megszüntetésre vonatkozó döntést kifejező jognyilatkozattal gyakorolható. 
Ha a hibás teljesítés az adásvételi szerződés alapján szolgáltatott árunak csak meghatározott részét érinti, és azok 
tekintetében a szerződés megszüntetésére vonatkozó jog gyakorlásának feltételei fennállnak, a Fogyasztó az 
adásvételi szerződést csak a hibás áru tekintetében szüntetheti meg, de az azokkal együtt szerzett bármely egyéb áru 
vonatkozásában is megszüntetheti, ha a Fogyasztótól nem várható el észszerűen, hogy csak a szerződésnek 
megfelelő árukat tartsa meg. 
Ha a Fogyasztó az adásvételi szerződést teljes egészében vagy az adásvételi szerződés alapján szolgáltatott áruk egy 
része tekintetében szünteti meg, úgy 
• a Fogyasztónak az Eladó költségére vissza kell küldenie az Eladónak az érintett árut és
• az Eladónak haladéktalanul vissza kell térítenie a Fogyasztó részére az érintett áru vonatkozásában teljesített 
vételárat, amint az árut vagy az áru visszaküldését alátámasztó igazolást átvette. 
Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét? 
Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul bejelenteni. A hiba felfedezésétől számított kettő hónapon 
belül közölt hibát késedelem nélkül közölt hibának kell tekinteni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés 
teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. 
Nem számít bele az elévülési időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a Vevő az Árut rendeltetésszerűen nem 
tudja használni. 
Az Árunak a kicseréléssel vagy a kijavítással érintett részére a kellékszavatossági igény elévülése újból kezdődik. Ezt a 
szabályt kell alkalmazni arra az esetre is, ha a kijavítás következményeként új hiba keletkezik. 
Ha a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés tárgya használt dolog, a felek rövidebb elévülési időben is 
megállapodhatnak; egy évnél rövidebb elévülési határidő ebben az esetben sem köthető ki érvényesen. 
Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét? 
Ön az Eladóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét 
Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének? 
A teljesítéstől számított egy éven belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb 
feltétele, ha Ön igazolja, hogy az Árut az Eladó nyújtotta. A teljesítéstől számított egy év eltelte után azonban már Ön 
köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt. 
Termékszavatosság 
Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával? 
Ingó dolog (Áru) hibája esetén Ön – választása szerint – kellékszavatossági igényt vagy termékszavatossági igényt 
érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint. 
Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján? 
Termékszavatossági igényként Ön a hibás Áru kijavítását vagy kicserélését kérheti. 
Milyen esetben minősül az Áru hibásnak? 
Az áru akkor hibás, ha nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy ha nem 
rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal. 
Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét? 
Termékszavatossági igényét Ön az Áru gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. 
E határidő elteltével e jogosultságát elveszti. 
Kivel szemben érvényesítheti termékszavatossági igényét? 
Termékszavatossági jogait a termék előállítójával vagy forgalmazójával (a továbbiakban együtt: gyártó) szemben 
gyakorolhatja. 
Milyen bizonyítási szabály érvényesül termékszavatossági igény érvényesítése esetén? 
Termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania, hogy a termékhiba a gyártó általi forgalomba 
hozatal időpontjában fennállt. 
A gyártó milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól? 
A gyártó akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
• az Árut nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy 
• a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető 
vagy 
• az Áru hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered. 
A gyártónak a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania. 
Felhívom figyelmét, hogy Ön ugyanazon hiba miatt a vállalkozással szemben kellékszavatossági és a gyártóval 
szemben termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan is érvényesíthet. Termékszavatossági 
igényének eredményes érvényesítése esetén a kicserélt termékre, illetve a termék javítással érintett részére vonatkozó 
kellékszavatossági igényét a továbbiakban már csak a gyártóval szemben érvényesítheti. 
Jótállás 
Eladó nem forgalmaz jótállás köteles terméket, az általa forgalmazott termékekre nem terjed ki az egyes tartós 
fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX.22.) Korm. rendelet hatálya. 
Az áruk megfelelőségének szavatolására vonatkozó 
termékszavatosságra, kellékszavatosságra vonatkozó 
tájékoztatás fogyasztónak nem minősülő Vevők esetében 
Kellékszavatossági jogok általános szabályai 
Fogyasztónak nem minősülő Vevő – választása szerint–az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: 
Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy az 
Eladó számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést 
nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát az Eladó 
költségére a Vevő is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat 
Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az 
indokolt volt, vagy arra az Eladó adott okot. 
Használt Áruk esetén alapesetben az általános szabályoktól eltérően alakulnak a szavatossági, jótállási jogok. A 
használt Áruk esetében is beszélhetünk hibás teljesítésről, azonban figyelembe kell venni azokat a körülményeket, 
amelyek alapján a Vásárló bizonyos hibák előfordulására számíthatott. Az avulás folytán ugyanis egyes hibák 
jelentkezései egyre gyakoribbakká válnak, amelyek következtében azt, hogy egy használt Áru ugyanolyan minőséggel 
rendelkezhet, mint egy újonnan vásárolt, nem lehet feltételezni. Ennek alapján a Vásárló csak az olyan hiányosságok 
tekintetében érvényesítheti a szavatossági jogait, amelyek a használtságból eredő hibákon felüliek, és azoktól 
függetlenül keletkeztek. Ha a használt Áru hibás és erről a Fogyasztónak minősülő Vásárló a vásárláskor tájékoztatást 
kapott, az ismert hiba vonatkozásában a Szolgáltatónak nincs felelőssége. 
Fogyasztónak nem minősülő vásárlók esetében a kellékszavatossági jog érvényesítési határideje 1 év, amely a 
teljesítés (átadás) napján indul. 
Termékszavatosság és Jótállás 
A termékszavatosság, valamint a kötelező jótállás csak fogyasztónak minősülő vásárlót illet meg. 
Amennyiben az Eladó adott Áruhoz önként jótállás biztosít, ezt az Áru megvásárlása során külön jelzi. 
Amennyiben az Áruhoz a gyártó a fogyasztónak nem minősülő vásárlókra is kiterjedő gyártói jótállást biztosít, azt 
közvetlenül a gyártónál lehet érvényesíteni. 
Érvényesség kezdete: 2025.05.13 
PixelsPóló